Pełna wersja |
Po tym jak Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał aneks do programu inwestycji ( Zielone światło dla obwodnicy Łańcuta ), rzeszowski Oddział GDDKiA rozpoczął proces przygotowania do realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94. Opracowane zostały materiały przetargowe i program funkcjonalno-użytkowy (PFU), dzięki czemu możliwe stało się rozpoczęcie procedury przetargowej na realizację obwodnicy. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
Inwestycja realizowana będzie w systemie "optymalizuj-projektuj-buduj". Przyszły wykonawca zaprojektuje, uzyska wymagane prawem decyzje oraz zmianę zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a także wybuduje, uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji odda do użytkowania odcinek drogi krajowej nr 94, będący obwodnicą miasta Łańcuta.
Parametry techniczne przyjęte przez GDDKiA od samego początku zostały podtrzymane i przedstawiają się następująco:
- Klasa drogi - GP (główna ruchu przyspieszonego)
- Prędkość projektowa - 60 km/h
- Kategoria obciążenia ruchem: min. KR5
- Przekrój jezdni:
dwupasowy, z częścią jezdni wyłączoną z ruchu, na której usytuowano barierę energochłonną
uliczny od km 613+767 do km 616+685;
drogowy od km 616+685 do km 619+589;
- Szerokość pasów ruchu: 3,5m
- Chodniki - szer. 2,0m
- Ciągi pieszo - rowerowe - szer. 3,5-4.0m
- Szerokość jezdni dróg dojazdowych - 5,00 - 6,00 m
Ponadto, jak wyjaśnia GDDKiA: - uwzględniając uwarunkowania wynikające ze spadku natężenia ruchu na istniejącej DK 94 po oddaniu do użytkowania autostrady A4 na odcinku Rzeszów - Jarosław przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej generalnie jako dwupasowego (po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy.
Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych. Przewiduje się także budowę dróg obsługujących przyległy teren celem zapewnienia (zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi) wymaganego ograniczenia stosowania zjazdów na drodze klasy GP. Inwestycja zakłada również budowę skrzyżowań jednopoziomowych w formie rond jednopasowych na przecięciu z DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4). Ponadto zostaną utrzymane skrzyżowania DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki, DP 1520 R.
Budowa zakończyć się ma w 2021 r.
~ jajko | Oceniano 29 razy +21
juz wiele nt temat tutaj było mówione i pisane. Generalnie kiszka, uważam to za porażkę miasta i jego mieszkańców. Po jednej jezdni, ronda, ch*j nie obwodnica. Ot, wyremontowana droga. Trzeba było więcej protestować, bo w tym czasie dostał kaske Leżajsk, a tam dróżka śliczna! A u nas co dalej?? Aha jakiś pomnik będziem budować... teraz to
|
~ Mieszkaniec Gen. Maczka | Oceniano 27 razy +19
Po jednym pasie w każdą stronę. Totalna porażka. Gołojuch, Krzysztoń,. Gwizdak i kilku innych do wymiany. Potraficie stawiać pomniki a o dobrą drogę nie walczycie. Jeszcze Gołojuch zagłosuje za podniesieniem opłaty paliwowej to będzie jego koniec. Nic nie robi tylko podnosi podatki. Toś my sobie wybrali przedstawiciela sejmie.
|
~ Jan | Oceniano 18 razy +18
a co z łącznikiem?? ulica Podzwierzyniec praktycznie ciągle stoi!! brud, smrod, hałas, korki!!
|
~ aaa | Oceniano 6 razy +6
jest jak jest, zrobić i koniec, to jest droga w mieście, żadna obwodnica,
obwodnica to się koło Bimex/BrukBet powinna zaczyna i w Głuchowie kończyć - to by była obwodnica z terenami nowymi pod inwestycje. A tą drogę zróbcie bo stan jest fatalny a czy będzie miała po 1 pasie czy po 2, ruch i tak jest mały. |
~ bumek | Oceniano 7 razy +3
Pas będzie tylko jeden bo na więcej nie ma kasy. Przeca Rydzyk jest w potrzebie i trzeba go poratować. A i czarna bestia coraz bardziej głodna.
Chyba drodzy łancucianie to zrozumiecie - w końcu tłumnie głosowaliście na partię dobrej zmiany. |
~ wqrw | Oceniano 5 razy +5
Jak jeszcze raz napiszecie ze to jest obwodnica powybijam wam okna w domach!
|
~ Obronca | Oceniano 6 razy +6
Drogra krajowa i jeden pas ruchu w jednym kierunku. Mam nadzieję, że ktoś z wyżej postawionych urzędników przyglądnie się tej sprawie. Ludzie 21wiek jest! Aut jest więcej nie mniej...
|
~ mieszkaniec gminy/powiatu | Oceniano 3 razy +3
Ludzie ale to nie ważne najważniejsze to że na otwarciu włodarze tego miasta dumnie przetną wstęgę. W tym dziwnym mieście, gminie, powiecie nie ważne co myśli i jakie zdanie ma mieszkaniec bo i tak wszytko zostanie zrobione po ich myśli. czyli ich musi być na górze choćby racji nie mieli. A tak na marginesie to słyszałem że obwodnica już dawno by była ale dumni włodarze zabiegali o to żeby tego nie robić.
|
andyla | Oceniano 8 razy +6
Zgadzam się z poprzednikami. Nazywanie tego remontu drogi obwodnicą, to kompletna pomyłka. Wg Słownika Języka Polskiego obwodnica to
|
~ Marian | Oceniano 14 razy +12
Pewnie, że Gołojuch zagłosuje za opłata paliwową bo to pieniacz. Człowiek bez własnego zdania, poczucia wartości i honoru.
|
~ ort | Oceniano 10 razy +6
1. To nie jest obwodnica! Nie rozumiem dlaczego po raz kolejny portal insynuuje, iż Łańcut będzie miał obwodnicę - inwestycja dotyczy przebudowy istniejącej drogi biegnącej praktycznie przez centrum miasta.
2. Zakres inwestycji to porażka PiS (czytaj Gołojucha i Krzysztonia), PO potrafiło wybudować prawdziwą obwodnicę Leżajska (Rynasiewicz) i Jarosławia (Kuleszza). |
~ Zenek | Oceniano 5 razy +5
Zwykły remont drogi. Obwodnica - bu ha..... ha.... ha ............
|
~ Chris | Oceniano 3 razy +1
Miejmy nadzieję, że chociaż na przejściach betonu nie będzie, albo dadzą mniejszy ;-) Choć znając działania instytucji w tym kraju, to wcale bym się nie zdziwił, gdyby murek jednak był na przejściach ;-)
|
~ Mieszkaniec Gen. Maczka | Oceniano 27 razy +19
Po jednym pasie w każdą stronę. Totalna porażka. Gołojuch, Krzysztoń,. Gwizdak i kilku innych do wymiany. Potraficie stawiać pomniki a o dobrą drogę nie walczycie. Jeszcze Gołojuch zagłosuje za podniesieniem opłaty paliwowej to będzie jego koniec. Nic nie robi tylko podnosi podatki. Toś my sobie wybrali przedstawiciela sejmie.
|
~ Zdzisław Wydymał. | Oceniano 8 razy +8
2 pasy a w środku betonowa ścianka na 80 cm. Ja sobie przeskoczę, ale co zrobi osoba po 50? Będzie się musiała wrócić z połowy ulicy jak to robią kury i inne. Oj będzie się działo.
|
~ jestem z osp ryzykóje rzycie | Oceniano 11 razy +9
Zaczyna się kiełbasa wyborcza. Skończy się na tym, że może i ktoś to zaprojektuje ale okaże się, że na realizację nie ma środków. Do 2021 :D.
|
~ Chris | Oceniano 10 razy +10
Oczywiście, jak się z buta śmiga to 2 pasy łatwiej przeskoczyć w poprzek niż 4. Szkoda tylko, że zmotoryzowani uczestnicy ruchu w razie wypadku będą musieli stać w korku na jednym pasie - bo środek zabetonowany.
|
~ Jan | Oceniano 18 razy +18
a co z łącznikiem?? ulica Podzwierzyniec praktycznie ciągle stoi!! brud, smrod, hałas, korki!!
|
~ jajko | Oceniano 29 razy +21
juz wiele nt temat tutaj było mówione i pisane. Generalnie kiszka, uważam to za porażkę miasta i jego mieszkańców. Po jednej jezdni, ronda, ch*j nie obwodnica. Ot, wyremontowana droga. Trzeba było więcej protestować, bo w tym czasie dostał kaske Leżajsk, a tam dróżka śliczna! A u nas co dalej?? Aha jakiś pomnik będziem budować... teraz to
|
~ michal | Oceniano 15 razy -9
niech powstanie to jak najszybciej, zadne 4 pasy w Łancucie NIGDY nie powstanie bo mamy autostradę, zapomnijcie, stanowcze NIE dla podzielenia ŁAŃCUTA NA DWIE CZĘŚCI!
|
~ adas | Oceniano 13 razy +13
OBWODNICA- Po jednym pasie ruchu!! Tyle na temat
|
~ kiero | Oceniano 12 razy +10
A ja wam Mówie, Nie doczekamy się
|