Pełna wersja |
Przetarg na realizację inwestycji został ogłoszony 11 lipca. Termin otwarcia ofert wstępnie wyznaczono na 11 września. Wstępnie, bo okres ten może ulec wydłużeniu z powodu zapytań oferentów co do procedury przetargowej, które przy tak dużej inwestycji z pewnością wystąpią. Jak zapewniał Bogdan Tarnawski dyrektor rzeszowskiego Oddziału GDDKiA: - będziemy się starali ten proces udzielania odpowiedzi zminimalizować tak, aby tego powyższego terminu dotrzymać.
Umowę na realizację zadania GDDKiA planuje podpisać wiosną przyszłego roku. Następne 15 miesięcy, to czas na prace projektowe. Przez kolejne 19-22 miesiące wykonywane mają być prace budowlane. Oddanie do użytkowania całości inwestycji, na chwilę obecną, planowane jest na koniec roku 2021. Całość kosztować ma prawie 120 mln zł.
Niekoniecznie 6 rond
Według wcześniej podawanych informacji, na prawie 6-kilomentrowym odcinku drogi, miało powstać 6 rond zwiększających przepustowość ruchu. Dziś jednak wiadomo, że skrzyżowania typu rondo wpisane są jako wymagane w wytycznych do projektu tylko na skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi i łącznikiem autostradowym. Pozostałe 3 skrzyżowania mogą być wykonane w formie rond, ale nie muszą - będzie to zależeć m.in. od pomysłów wyłonionego w przetargu wykonawcy - inwestycja realizowana będzie w systemie "optymalizuj-projektuj-buduj".
O parametrach technicznych inwestycji więcej w artykule: Startuje przetarg na realizację obwodnicy Łańcuta.
Samorządowcy na "tak"
- Jako samorządowcy wspieramy ten projekt. Chcemy, żeby droga krajowa przez Łańcut została przebudowana - mówił Adam Krzysztoń starosta łańcucki, przypominając w swoim wystąpieniu również o pierwszym z projektów przebudowy, który, zablokowany, oddalił realizację inwestycji na wiele lat.
Dziś swoje poparcie dla dwupasmowej "obwodnicy" (po jednym pasie w każdą stronę), która w Urzędzie Miasta Łańcuta budziła wątpliwości (więcej: O obwodnicy "na ostro" ), wyraził również burmistrz miasta Stanisław Gwizdak oraz wójt gminy Łańcut Zbigniew Łoza. W dalszym ciągu, jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, brana jest pod uwagę opcja dobudowy kolejnych pasów ruchu w przypadku wzrostu natężenia ruchu, np. po wprowadzeniu opłat na autostradzie.
Istotną rolę inwestycji zauważyła również wojewoda podkarpacki Ewa Leniart, podkreślając jej znaczenie dla całego województwa podkarpackiego: - Łańcut jest niezwykle ważnym miejscem, chętnie odwiedzanym przez turystów. Z informacji statystycznych za ubiegły rok wynika, że Łańcut odwiedziło prawie 430 tys. osób, sąsiednią Markową 41 tys. osób. I w związku z tym musi nastąpić budowa obwodnicy Łańcuta, aby miasto mogło w dogodny sposób funkcjonować, tak, aby turyści nie mieli obciążeń związanych z trudnościami komunikacyjnymi. Rozwiązanie, które będzie realizować GDDKiA niewątpliwie sprawi, iż, w jakimś zakresie, miasto Łańcut odetchnie od tego natłoku komunikacyjnego, który w związku z istniejącymi rozwiązaniami nie jest zbyt dobry.
W spotkaniu wzięli udział: Bogdan Rzońca przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury, Kazimierz Gołojuch poseł na Sejm RP, Ewa Leniart wojewoda podkarpacki, Bogdan Tarnawski dyrektor rzeszowskiego Oddziału GDDKiA, Adam Krzysztoń starosta łańcucki, Stanisław Gwizdak burmistrz Łańcuta oraz Zbigniew Łoza wójt gminy Łańcut.
~ MGM | Oceniano 38 razy +34
To może lepiej wybudować od razu po 2 pasy w każdą stronę, zamiast po jednym. Przecież wiadomo, że łączny koszt wybudowania 4 pasów w jednym postepowaniu byłby relatywnie dużo tańszy niż budowanie po jazdy pasie a potem dobudowywanie drugiego. Wydaje się , ze 120 ml wystarczy spokojnie na wybudowanie po 2 pasów w każda stronę.Ale widocznie tak proste rozumowanie jest zbyt trudne dla Posła Gołojuch i Krzysztonia- to ich przerasta.
|
~ wstyd | Oceniano 31 razy +27
Ten projekt to klęska Gołojucha, Krzysztonia, Łozy i Gwizdaka.
Były dwa pasy i będą dwa pasy.A WY to nazywcie sukcecem. I jeszcze jedno , obwodnica ma być gotowa dopiero w 2021 roku to oznacza, że po drodze może się wiele wydarzyć, braknąć kasy w budżecie, pojawią się inne ważne inwestycje drogowe (S19 Rzeszów-Barwinek) Realny termin obwodnicy Łancuta to 2030 może 2040 |
~ Alfred | Oceniano 30 razy +26
Czyli jeszcze tylko 4 lata i już mieszkańcy Głuchowa, ale i części Łańcuta będą mogli suchą nogą dojść do Łańcuta bez obawy, że ich coś rozjedzie.
Patrząc |
~ kargul | Oceniano 3 razy +3
I co z tego zostanie nam w kieszeniach zastanawiają się rajcy. To już zakrawa na kpiny i najwyższa pora aby ktoś się tym zainteresował. Tyle lat ta sprawa jest wałkowana bez skutku. Podobnie jest z łącznikiem do autostrady, zamiast postawić warunek i budować równocześnie to teraz mamy kilometrowe kolejki z obu stron. Ktoś powinien za to beknąć.
|
~ Mieszkanka AK | Oceniano 5 razy -5
To nie jest obwodnica, tylko droga
|
~ realista | Oceniano 5 razy +5
mydlenie oczu nawet za 100 lat nic nie powstanie przy takiej władzy :((((lancut
|
~ power | Oceniano 13 razy +9
Z Leżajska, pochodzą prominenci PO, a z Łańuta prominenci PISu. Tam jest obwodnica a tu mamy pielgrzymki i całowanie kleru po rękach. Ot taka mała różnica.
|
~ jasko | Oceniano 18 razy +16
Ludzie gdzie wy żyjecie? Czy wszyscy jesteście politycznie uwikłani? Kazda jedna osoba z Łańcuta, oklic badz przejezdzająca zdaje sobie sprawe ze a takim stylu
|
~ Maurycy | Oceniano 16 razy +16
Ja się pytam? jak długo jeszcze będą robić z mieszkańców Łańcuta i okolicznych miejscowości idiotów.Projektowanie przez 15 mcy, to chyba kpiny sobie robią.Inwestycja realizowana będzie w systemie
|
~ 120 baniek !!! | Oceniano 19 razy +19
120 mln złotych
6 km drogi za 120 mln ? mosty 0 wiadukty 0 qwa 0,5 mln kosztuje mniej więcej domek jednorodzinny wraz z działką w naszej okolicy !!! 120 mln to 240 takich domków wraz z działkami !!!! zakładajac, że działka ma 25x50 m na kilometrze zmieści się 20 takich domków , na 6km 120 Więc wychodzi na to, że za te pieniądze można postawić 2 rzędy takich domków na całej długości obwodnicy (całkiem niezłe osiedle) ...a przecież to tylko przebudowa :) |
~ Przeczytajcie proszę :) | Oceniano 18 razy +18
Wielka przesada nazywanie tego odcinka
Mieszkańcy Łańcuta powinni się skupić na projekcie 2-go łącznika do autostrady od strony Krzemienicy !!! Wtedy wraz z już projektowanym Łącznikiem od ul. Granicznej (przez Głuchów) utworzyłby on PRAWDZIWĄ I FUNKCJONALNĄ obwodnice miasta. Czy nikt z Wydadzą kupe kasy a nie rozwiążą bardzo ważnych wg. mnie problemów tj. Podzwierzyniec, Sikorskiego i Kościuszki gdzie roi się od TIR-ów jadących tranzytem przez Łańcut pozdrowienia dla GDDKiA , która to ewidentnie nie lubi kierowców i mieszkańców Łańcuta (ktoś musi zginąć żeby zauważyli debile problem) tak przecież było ze światłami na obu skrzyżowaniach - pamiętacie protesty i blokady ? Czy tak powinna działać ta instytucja ?????? |
~ gosc | Oceniano 9 razy +9
o nawet nas kazek jest
|
~ Datko | Oceniano 14 razy +10
To ja w takim razie proponuję, żeby droga została tak jak jest. Nie ma się co zabierać za robotę skoro nikt remontu tej drogi nie potrzebuje.
|
~ bleble | Oceniano 19 razy +19
Przebudowa dróg w naszym powiecie to masakra :o jak przebudowa tej obwodnicy będzie szła tak jak przebudowa drogi do Krzemienicy to życzę mieszkańcom Łańcuta powodzenia. Nawet najbardziej zapyziałe wioski w naszym powiecie mają chodniki ale Łańcut nie, i to przy tak ruchliwej drodze.
|
~ wstyd | Oceniano 31 razy +27
Ten projekt to klęska Gołojucha, Krzysztonia, Łozy i Gwizdaka.
Były dwa pasy i będą dwa pasy.A WY to nazywcie sukcecem. I jeszcze jedno , obwodnica ma być gotowa dopiero w 2021 roku to oznacza, że po drodze może się wiele wydarzyć, braknąć kasy w budżecie, pojawią się inne ważne inwestycje drogowe (S19 Rzeszów-Barwinek) Realny termin obwodnicy Łancuta to 2030 może 2040 |
~ Alfred | Oceniano 30 razy +26
Czyli jeszcze tylko 4 lata i już mieszkańcy Głuchowa, ale i części Łańcuta będą mogli suchą nogą dojść do Łańcuta bez obawy, że ich coś rozjedzie.
Patrząc |
~ MGM | Oceniano 38 razy +34
To może lepiej wybudować od razu po 2 pasy w każdą stronę, zamiast po jednym. Przecież wiadomo, że łączny koszt wybudowania 4 pasów w jednym postepowaniu byłby relatywnie dużo tańszy niż budowanie po jazdy pasie a potem dobudowywanie drugiego. Wydaje się , ze 120 ml wystarczy spokojnie na wybudowanie po 2 pasów w każda stronę.Ale widocznie tak proste rozumowanie jest zbyt trudne dla Posła Gołojuch i Krzysztonia- to ich przerasta.
|