REKLAMA
Pełna wersja
REKLAMA
ŁAńCUT
2017.07.14 15:06 | aktualizacja: 2017.07.14 15:06

4 lata do "obwodnicy"

Dzisiaj w budynku Starostwa Powiatowego w Łańcucie odbyła się konferencja prasowa dotycząca przebudowy fragmentu drogi krajowej nr 94 przebiegającej przez Łańcut i Głuchów.
4 lata do "obwodnicy"

Przetarg na realizację inwestycji został ogłoszony 11 lipca. Termin otwarcia ofert wstępnie wyznaczono na 11 września. Wstępnie, bo okres ten może ulec wydłużeniu z powodu zapytań oferentów co do procedury przetargowej, które przy tak dużej inwestycji z pewnością wystąpią. Jak zapewniał Bogdan Tarnawski dyrektor rzeszowskiego Oddziału GDDKiA: - będziemy się starali ten proces udzielania odpowiedzi zminimalizować tak, aby tego powyższego terminu dotrzymać.

Umowę na realizację zadania GDDKiA planuje podpisać wiosną przyszłego roku. Następne 15 miesięcy, to czas na prace projektowe. Przez kolejne 19-22 miesiące wykonywane mają być prace budowlane. Oddanie do użytkowania całości inwestycji, na chwilę obecną, planowane jest na koniec roku 2021. Całość kosztować ma prawie 120 mln zł.

Niekoniecznie 6 rond

Według wcześniej podawanych informacji, na prawie 6-kilomentrowym odcinku drogi, miało powstać 6 rond zwiększających przepustowość ruchu. Dziś jednak wiadomo, że skrzyżowania typu rondo wpisane są jako wymagane w wytycznych do projektu tylko na skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi i łącznikiem autostradowym. Pozostałe 3 skrzyżowania mogą być wykonane w formie rond, ale nie muszą - będzie to zależeć m.in. od pomysłów wyłonionego w przetargu wykonawcy - inwestycja realizowana będzie w systemie "optymalizuj-projektuj-buduj".

O parametrach technicznych inwestycji więcej w artykule: Startuje przetarg na realizację obwodnicy Łańcuta.

Samorządowcy na "tak"

- Jako samorządowcy wspieramy ten projekt. Chcemy, żeby droga krajowa przez Łańcut została przebudowana - mówił Adam Krzysztoń starosta łańcucki, przypominając w swoim wystąpieniu również o pierwszym z projektów przebudowy, który, zablokowany, oddalił realizację inwestycji na wiele lat.

Dziś swoje poparcie dla dwupasmowej "obwodnicy" (po jednym pasie w każdą stronę), która w Urzędzie Miasta Łańcuta budziła wątpliwości (więcej: O obwodnicy "na ostro" ), wyraził również burmistrz miasta Stanisław Gwizdak oraz wójt gminy Łańcut Zbigniew Łoza. W dalszym ciągu, jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, brana jest pod uwagę opcja dobudowy kolejnych pasów ruchu w przypadku wzrostu natężenia ruchu, np. po wprowadzeniu opłat na autostradzie.

Istotną rolę inwestycji zauważyła również wojewoda podkarpacki Ewa Leniart, podkreślając jej znaczenie dla całego województwa podkarpackiego: - Łańcut jest niezwykle ważnym miejscem, chętnie odwiedzanym przez turystów. Z informacji statystycznych za ubiegły rok wynika, że Łańcut odwiedziło prawie 430 tys. osób, sąsiednią Markową 41 tys. osób. I w związku z tym musi nastąpić budowa obwodnicy Łańcuta, aby miasto mogło w dogodny sposób funkcjonować, tak, aby turyści nie mieli obciążeń związanych z trudnościami komunikacyjnymi. Rozwiązanie, które będzie realizować GDDKiA niewątpliwie sprawi, iż, w jakimś zakresie, miasto Łańcut odetchnie od tego natłoku komunikacyjnego, który w związku z istniejącymi rozwiązaniami nie jest zbyt dobry.

W spotkaniu wzięli udział: Bogdan Rzońca przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury, Kazimierz Gołojuch poseł na Sejm RP, Ewa Leniart wojewoda podkarpacki, Bogdan Tarnawski dyrektor rzeszowskiego Oddziału GDDKiA, Adam Krzysztoń starosta łańcucki, Stanisław Gwizdak burmistrz Łańcuta oraz Zbigniew Łoza wójt gminy Łańcut.

Redakcja
Redakcja dodany 14 lipca 2017
 
Odsłon: 8322

Czytaj podobne

Waszym zdaniem (14)

Najwyżej oceniane komentarze
~ MGM
Oceniano 38 razy  +34
To może lepiej wybudować od razu po 2 pasy w każdą stronę, zamiast po jednym. Przecież wiadomo, że łączny koszt wybudowania 4 pasów w jednym postepowaniu byłby relatywnie dużo tańszy niż budowanie po jazdy pasie a potem dobudowywanie drugiego. Wydaje się , ze 120 ml wystarczy spokojnie na wybudowanie po 2 pasów w każda stronę.Ale widocznie tak proste rozumowanie jest zbyt trudne dla Posła Gołojuch i Krzysztonia- to ich przerasta.
~ wstyd
Oceniano 31 razy  +27
Ten projekt to klęska Gołojucha, Krzysztonia, Łozy i Gwizdaka.
Były dwa pasy i będą dwa pasy.A WY to nazywcie sukcecem.
I jeszcze jedno , obwodnica ma być gotowa dopiero w 2021 roku to oznacza, że po drodze może się wiele wydarzyć, braknąć kasy w budżecie, pojawią się inne ważne inwestycje drogowe (S19 Rzeszów-Barwinek)
Realny termin obwodnicy Łancuta to 2030 może 2040
~ Alfred
Oceniano 30 razy  +26
Czyli jeszcze tylko 4 lata i już mieszkańcy Głuchowa, ale i części Łańcuta będą mogli suchą nogą dojść do Łańcuta bez obawy, że ich coś rozjedzie.
Patrząc "z perspektywy czasu" 4 lata to niedługo, skoro przez dziesiątki lat nie zrobiono tam nawet kawałka chodnika. Dbałość władzy samorządowej o obywatela jest porażająca.
Wszystkie komentarze
~ kargul
Oceniano 3 razy  +3
I co z tego zostanie nam w kieszeniach zastanawiają się rajcy. To już zakrawa na kpiny i najwyższa pora aby ktoś się tym zainteresował. Tyle lat ta sprawa jest wałkowana bez skutku. Podobnie jest z łącznikiem do autostrady, zamiast postawić warunek i budować równocześnie to teraz mamy kilometrowe kolejki z obu stron. Ktoś powinien za to beknąć.
~ Mieszkanka AK
Oceniano 5 razy  -5
To nie jest obwodnica, tylko droga "przecinająca" na pół miasto. Proszę wziąć pod uwagę mieszkańców, którzy żyją przy tej drodze, po dwa pasy w każdą stronę np. przy Armii Krajowej to szczyt głupoty, już teraz ciężko się żyje przy mniejszym natężeniu ruchu. Jeśli władze forsować będą pomysł dobudowy pasów, osobiście będę zbierać podpisy mieszkańców pod petycją przeciw temu zamysłowi. Drogę trzeba modernizować, ale kolejne pasy nie są w interesie mieszkańców.
~ realista
Oceniano 5 razy  +5
mydlenie oczu nawet za 100 lat nic nie powstanie przy takiej władzy :((((lancut
~ power
Oceniano 13 razy  +9
Z Leżajska, pochodzą prominenci PO, a z Łańuta prominenci PISu. Tam jest obwodnica a tu mamy pielgrzymki i całowanie kleru po rękach. Ot taka mała różnica.
~ jasko
Oceniano 18 razy  +16
Ludzie gdzie wy żyjecie? Czy wszyscy jesteście politycznie uwikłani? Kazda jedna osoba z Łańcuta, oklic badz przejezdzająca zdaje sobie sprawe ze a takim stylu "obwodnica" nie ma sensu. Jak sama nazwa wskazuje powinna ominąć miasto, ułatwić przejazd dla nie wjezdzających do niego. Blisko zobaczyć zróbcie wycieczke do Leżajsa- Tam jest obwodnica. To czym sie zachwycaja autorzy tekstu, włodarze i lokalni politycy jest żenadą. jaka obwodnica? ta sama droga o takich samych szerokościach oddzielona betonami i podzielona rondami, czekamy na to "cudo" 4 lata wyrzucmy kupe kasy aby propaganga była
~ Maurycy
Oceniano 16 razy  +16
Ja się pytam? jak długo jeszcze będą robić z mieszkańców Łańcuta i okolicznych miejscowości idiotów.Projektowanie przez 15 mcy, to chyba kpiny sobie robią.Inwestycja realizowana będzie w systemie "optymalizuj-projektuj-buduj". Skoro takim systemem to dlaczego jest taka zwłoka z rozpoczęciem prac.Czyli wychodzi na to ze kolejny raz zostaliśmy oszukani .Myslelismy ze po tylu latach projekt jest gotowy i pozostaje tylko realizacja.Mysle ze projektowanie zwykłej drogi na zasadzie,,kopiuj-wklej,,nie wymaga tak długiego czasu.Zapytam? jeszcze ile pieniędzy wzięła za wczesniejszy projekt firma projektowa.Chyba coś ok 2 milionów zł.Za takie pieniądze mozna było juz wybudowac wiadukt na skrzyzowaniu na Kańczuge wykorzystując rzezbe terenu.Włodarze dobrze wiedzą ze to ich ostatnia kadencja i godzą sie na wszystko zeby dotrwac do końca.Mam pytanie? Dlaczego GDDiA tak nienawidzi Łańcuta
~ 120 baniek !!!
Oceniano 19 razy  +19
120 mln złotych
6 km drogi za 120 mln ?
mosty 0
wiadukty 0
qwa 0,5 mln kosztuje mniej więcej domek jednorodzinny wraz z działką w naszej okolicy !!!
120 mln to 240 takich domków wraz z działkami !!!!
zakładajac, że działka ma 25x50 m na kilometrze zmieści się 20 takich domków , na 6km 120 Więc wychodzi na to, że za te pieniądze można postawić 2 rzędy takich domków na całej długości obwodnicy (całkiem niezłe osiedle)
...a przecież to tylko przebudowa :)
~ Przeczytajcie proszę :)
Oceniano 18 razy  +18
Wielka przesada nazywanie tego odcinka "obwodnicą" !!!
Mieszkańcy Łańcuta powinni się skupić na projekcie 2-go łącznika do autostrady od strony Krzemienicy !!!
Wtedy wraz z już projektowanym Łącznikiem od ul. Granicznej (przez Głuchów) utworzyłby on PRAWDZIWĄ I FUNKCJONALNĄ obwodnice miasta. Czy nikt z "fachowców" z GDDKiA nie zauważył, że ta droga została wchłonięta przez miasto ???
Wydadzą kupe kasy a nie rozwiążą bardzo ważnych wg. mnie problemów tj. Podzwierzyniec, Sikorskiego i Kościuszki gdzie roi się od TIR-ów jadących tranzytem przez Łańcut
pozdrowienia dla GDDKiA , która to ewidentnie nie lubi kierowców i mieszkańców Łańcuta (ktoś musi zginąć żeby zauważyli debile problem) tak przecież było ze światłami na obu skrzyżowaniach - pamiętacie protesty i blokady ? Czy tak powinna działać ta instytucja ??????
~ gosc
Oceniano 9 razy  +9
o nawet nas kazek jest
~ Datko
Oceniano 14 razy  +10
To ja w takim razie proponuję, żeby droga została tak jak jest. Nie ma się co zabierać za robotę skoro nikt remontu tej drogi nie potrzebuje.
~ bleble
Oceniano 19 razy  +19
Przebudowa dróg w naszym powiecie to masakra :o jak przebudowa tej obwodnicy będzie szła tak jak przebudowa drogi do Krzemienicy to życzę mieszkańcom Łańcuta powodzenia. Nawet najbardziej zapyziałe wioski w naszym powiecie mają chodniki ale Łańcut nie, i to przy tak ruchliwej drodze.
~ wstyd
Oceniano 31 razy  +27
Ten projekt to klęska Gołojucha, Krzysztonia, Łozy i Gwizdaka.
Były dwa pasy i będą dwa pasy.A WY to nazywcie sukcecem.
I jeszcze jedno , obwodnica ma być gotowa dopiero w 2021 roku to oznacza, że po drodze może się wiele wydarzyć, braknąć kasy w budżecie, pojawią się inne ważne inwestycje drogowe (S19 Rzeszów-Barwinek)
Realny termin obwodnicy Łancuta to 2030 może 2040
~ Alfred
Oceniano 30 razy  +26
Czyli jeszcze tylko 4 lata i już mieszkańcy Głuchowa, ale i części Łańcuta będą mogli suchą nogą dojść do Łańcuta bez obawy, że ich coś rozjedzie.
Patrząc "z perspektywy czasu" 4 lata to niedługo, skoro przez dziesiątki lat nie zrobiono tam nawet kawałka chodnika. Dbałość władzy samorządowej o obywatela jest porażająca.
~ MGM
Oceniano 38 razy  +34
To może lepiej wybudować od razu po 2 pasy w każdą stronę, zamiast po jednym. Przecież wiadomo, że łączny koszt wybudowania 4 pasów w jednym postepowaniu byłby relatywnie dużo tańszy niż budowanie po jazdy pasie a potem dobudowywanie drugiego. Wydaje się , ze 120 ml wystarczy spokojnie na wybudowanie po 2 pasów w każda stronę.Ale widocznie tak proste rozumowanie jest zbyt trudne dla Posła Gołojuch i Krzysztonia- to ich przerasta.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl
Pełna wersja
Polityka Prywatności RODO Kontakt
Fotowoltaika Łańcut