REKLAMA
Pełna wersja
REKLAMA
ŁAńCUT Łańcut
2018.04.09 09:18 | aktualizacja: 2018.04.09 10:08

Wybrano wykonawcę "obwodnicy"

Firma Budimex S.A. złożyła najkorzystniejszą ofertę na rozbudowę odcinka DK94 Łańcut-Głuchów. Wykonawca zaoferował zrealizowanie inwestycji za kwotę brutto 115 847 768,51 zł w terminie 34 miesięcy.
Wybrano wykonawcę "obwodnicy"

Podpisanie umowy będzie możliwe w przypadku braku odwołań od wyboru i po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Rozbudowa drogi krajowej nr 94, tzw. obwodnicy miasta Łańcuta, realizowana będzie w systemie "optymalizuj-projektuj-buduj". Oznacza to, że wybrany wykonawca zaprojektuje, uzyska wymagane prawem decyzje oraz zmianę zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a także wybuduje, uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji odda do użytkowania odcinek drogi krajowej nr 94.

W ramach zadania przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej jako dwupasowego (po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy, a także budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych i zatok autobusowych. Inwestycja zakłada również budowę skrzyżowań jednopoziomowych w formie rond jednopasowych na przecięciu DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4). Ponadto zostaną utrzymane skrzyżowania DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki, DP 1520 R.

W ramach optymalizacji rozwiązań projektowych przyjęto następujące parametry techniczne obwodnicy:

- Klasa drogi - GP (główna ruchu przyspieszonego)

- Prędkość projektowa - 60 km/h

- Kategoria obciążenia ruchem: min. KR5

- Przekrój jezdni:

dwupasowy, z częścią jezdni wyłączoną z ruchu, na której usytuowano barierę energochłonną

uliczny od km 613+767 do km 616+685;

drogowy od km 616+685 do km 619+589;

- Szerokość pasów ruchu: 3,5m

- Chodniki - szer. 2,0m

- Ciągi pieszo - rowerowe - szer. 3,5-4.0m

- Szerokość jezdni dróg dojazdowych - 5,00 - 6,00 m

Aktualny plan mozna pobrać z https://drive.google.com/drive/folders/0ByA1pIO9lI0pRnBfM1BNMXhXRkk

Red
Red dodany 9 kwietnia 2018
 
Odsłon: 8987

Czytaj podobne

Waszym zdaniem (20)

Najwyżej oceniane komentarze
~ power
Oceniano 30 razy  +30
Zobaczymy co bedzie się działo na tej pseudoobwodnicy, jak na A4 zaczną pobierać opłaty.
~ lik
Oceniano 33 razy  +29
To już nawet nie jest Śmieszne. Funduje sie nam droge tranzytową przez środek miasta, to jest rozwiązanie z lat 50-tych ubiegłego wieku.
~ użytkownik dróg
Oceniano 20 razy  +20
Postawienie barier przez środek gdy droga ma po jednym pasie ruchu w obu kierunkach jest zwykłym idotyzmem. Przy umiarkowanym ruchu karetka, czy straż nie ma szans przejechać w trybie uprzywilejowanym bo mimo dobrych chęci kierowców nie ma możliwości jej przepuścić.
A teraz wyobraźmy sobie poniedziałek rano jak na drodze pojawia się "śmieciarka", która zatrzymuje się przy każdym wjeździe na posesję ewentualnie poruszający się 20km/h traktor. A co jak dojdzie do wypadku albo zwyczajnie jakiś samochód się zepsuje (czy kierowcy którzy będą za mim zostaną teleportowani a holownik będzie musiał 2 km cofać? A co jak pojedzie karetka a przez dnią zepsuje się ciężarówka i karetka utknie w takim korku a pacjent nie przeżyje? Kto za to odpowie?
Ten projekt to jedna wielka porażka.
Wszystkie komentarze
~ Alex
  0
Zobaczcie jak gęsto są przejścia dla pieszych, co kilometr...
~ ion
Oceniano 4 razy  -4
Wersja zachodnia obwodnicy północnej Łańcuta już została zamknięta. Przy ulicy Polnej pozwolenia są wydawane na budowę domów co parę lat temu było niemożliwe, poza tym w miejscu planów jej połączenia z DK 94 stoi obecnie fabryka Bruk-Bet w Krzemienicy.
~ obserawtor
Oceniano 5 razy  +5
ciekawe co z poprzednimi projektami - ładnych parę milionów na projekty poszło w pi..du. a oczywiście w gddkia nie ma odpowiedzialnych za wydawanie publicznych pieniędzy na bajki z mchu i paproci
~ mieszkaniec
Oceniano 6 razy  +6
Szkoda, że wszyscy uparli się wydać kupe kasy na tą inwestycje, zamiast lobbować za budową i tak planowanych łączników do autostrady z Głuchowa i przez Krzemienicę , które powinny jednocześnie pełnić rolę obwodnicy północnej CAŁEGO ŁAŃCUTA !!!!!!
~ mieszkaniec
Oceniano 9 razy  +7
Wystarczy wypadek na autostradzie i będzie armagedon..
a w przypadku utrudnień na A4 podczas remontu obwodnicy....
Opatrzność Boska nie pozwoliła na rozpoczęcie tego debilnego pomysłu przed otwarciem A4 ( przypominam , że przebudowa wraz z estakadami miała ruszyć dawno temu.....)
Szkoda, że wszyscy uparli się wydać kupe kasy na tą inwestycje, zamiast lobbować za budową i tak planowanych łączników do autostrady z Głuchowa i przez Krzemienicę
, które powinny jednocześnie pełnić rolę obwodnicy północnej CAŁEGO ŁAŃCUTA !!!!!!
~ Daisy
  0
Przecież ta droga tranzytowa już istnieje...
~ Szybkie i bezpieczne drogi - Łańcut strona na FB
Oceniano 1 raz  -1
Przystanek przy drodze na Sonine będzie ale bliżej MOSiRu, nie zaraz przy skrzyżowaniu. Wnioskowaliśmy o jego przesunięcie bliżej skrzyżowania
~ ma byc
Oceniano 1 raz  +1
ma byc
~ pluton
Oceniano 4 razy  +2
Czy w okolicach MOSIRu będzie przystanek?
~ aaaa
Oceniano 6 razy  0
to na tym etapie trzeba zbierac podpisy do burmistrza niech załatwia, to myślę wielki problem nie jest, hmm no może z burmistrzem ...
a radni z osiedla ?
~ aaa
Oceniano 7 razy  +5
dobrze niech budują, dużo jak najwięcej miasto musi się rozwijać.
~ guest
Oceniano 1 raz  -1
bedzie przy mosir
~ gość
Oceniano 10 razy  +6
A przystanku przy wylocie ze Soniny jak nie było tak nie ma!!! Po co ... Zwykły człowiek jadący do Rzeszowa do pracy czy szkoły dalej będzie musiał aż pod Delikatesy Centrum iść.
~ Szybkie i bezpieczne drogi - Łańcut strona na FB
Oceniano 7 razy  +5
Jako jedyni zgłaszaliśmy większe zastrzeżenia do przyjętej optymalizacji. Problemów do rozwiązania jest dużo więcej:
-jednopasmowe ronda bez dodatkowych pasów do zjazdu
-rozebranie pół kilometra drogi z 4 pasów w Głuchowie (będą 3 pod górkę)
-można było zastosować dodatkowe pasy do wyprzedzania na przemian 2+1
-Samorządowcy zgłaszają uwagi ale raczej nie mają przebicia. Nie chcą też dofinansować drobnych dogodnych dla mieszkańców rozwiązań. W przypadku wsparcia finansowego od Samorządowców GDDKiA patrzy na to przychylniej.
Żeby tylko nie narzekać to obecne rozwiązanie ma też plusy:
- wzdłuż całej obwodnicy powstaną drogi zbiorcze dla mieszkańców, będą one zapewniały dogodny bezpieczny dojazd i nie będą blokować obwodnicy.
- powstaną nowe przystanki MOSiR, ORLEN (Sowińskiego), BISPOL
- Oprócz dróg zbiorczych będą chodniki itp
Historia:
Dlaczego "obwodnica" a raczej trasa średnicowa biegnie nadal przez część miasta. Niestety przeniesienie obwodnicy oddalonej od miasta byłoby bardzo kosztowne 400 - 500 mln. I nie poprawiłoby sytuacji bo tylko przenieślibyśmy problem do Soniny i Głuchowa. Popatrzcie na mapy satelitarne. Nie da się jej przeprowadzić bez kolejnych konfliktów. GDDKiA zrezygnowała z rezerwacji terenu poza miastem. Biorąc to pod uwagę zdecydowano się na utrzymanie obecnego przebiegu. Możemy tylko próbować go optymalizować najbardziej przyjaźnie dla użytkowników. Zapraszamy do wsparcia na pewno będziemy jeszcze pisać różne pisma, które w ramach możliwości będą mogły poprawić złe rozwiązania.
tutaj możesz ściągnąć plan sytuacyjny:
https://drive.google.com/drive/folders/0ByA1pIO9lI0pRnBfM1BNMXhXRkk
~ Dziadek
Oceniano 5 razy  +5
To nie drogę tranzytową robi się w środku miasta, tylko z drogi tranzytowej, na siłę chce się zrobić ulicę. Niestety do niektórych to nie dociera.
~ użytkownik dróg
Oceniano 20 razy  +20
Postawienie barier przez środek gdy droga ma po jednym pasie ruchu w obu kierunkach jest zwykłym idotyzmem. Przy umiarkowanym ruchu karetka, czy straż nie ma szans przejechać w trybie uprzywilejowanym bo mimo dobrych chęci kierowców nie ma możliwości jej przepuścić.
A teraz wyobraźmy sobie poniedziałek rano jak na drodze pojawia się "śmieciarka", która zatrzymuje się przy każdym wjeździe na posesję ewentualnie poruszający się 20km/h traktor. A co jak dojdzie do wypadku albo zwyczajnie jakiś samochód się zepsuje (czy kierowcy którzy będą za mim zostaną teleportowani a holownik będzie musiał 2 km cofać? A co jak pojedzie karetka a przez dnią zepsuje się ciężarówka i karetka utknie w takim korku a pacjent nie przeżyje? Kto za to odpowie?
Ten projekt to jedna wielka porażka.
~ lik
Oceniano 33 razy  +29
To już nawet nie jest Śmieszne. Funduje sie nam droge tranzytową przez środek miasta, to jest rozwiązanie z lat 50-tych ubiegłego wieku.
~ power
Oceniano 30 razy  +30
Zobaczymy co bedzie się działo na tej pseudoobwodnicy, jak na A4 zaczną pobierać opłaty.
~ N
Oceniano 10 razy  +8
będzie tyle rond ze sie do tych 80 nie rozpedziesz ;D
~ M
Oceniano 13 razy  +7
W ramach optymalizacji powinna być prędkość projektowa minimum 80 km/h.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl
Pełna wersja
Polityka Prywatności RODO Kontakt
Fotowoltaika Łańcut