Pełna wersja |
Samorząd Powiatu Łańcuckiego od lat podejmuje działania w celu poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i ograniczenia liczby wypadków drogowych na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 (611,5 km) z drogą powiatową nr 1522R w Krzemienicy. Uczestnicy ruchu drogowego, którzy codziennie korzystają z tego skrzyżowania wyrażają opinię, że jest ono bardzo niebezpieczne dla użytkowników drogi. Zarząd Powiatu Łańcuckiego szukając sprzymierzeńców do realizacji tego przedsięwzięcia zachęca samorządy Miasta Łańcuta oraz gmin Łańcut i Czarna do podjęcia stanowisk i apeli w tej sprawie. Takie powiatowe stanowisko zostało już przesłane m.in. do: GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Wojewody Podkarpackiego, Marszałka Województwa Podkarpackiego, zainteresowanych samorządów gminnych oraz Ministra Infrastruktury, który odpisał w tym miesiącu, że projekt wymaga czasu i środków finansowych.
W przesłanych pismach i stanowisku zostało napisane, że z informacji od przedsiębiorców oraz samorządowców wynika, że wzrost natężenia ruchu drogowego, zarówno na DK-94, jak i lokalnych drogach powoduje znaczne trudności z włączaniem się pojazdów do ruchu z dróg podporządkowanych. Zwłaszcza znaczne utrudnienia stwarzają włączające się do ruchu pojazdy ciężarowe z naczepami, które obsługują znajdujące się w pobliżu firmy. Przebudowa drogi gminnej, spowoduje dalsze zwiększeniu ruchu w kierunku południowym oraz zwiększy obciążenie skrzyżowania, na którym już teraz odnotowuje się wzrost wypadków drogowych. Według danych Komendy Powiatowej Policji w Łańcucie, tylko w minionym roku doszło do siedmiu zdarzeń drogowych, których przyczyną było duże natężenie ruchu i nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, przy włączaniu się do ruchu, zwłaszcza z drogi powiatowej.
W celu poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i ograniczenia liczby wypadków drogowych na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 (611,5 km) z drogą powiatową nr 1522R w Krzemienicy, Samorząd Powiatu Lańcuckiego wnosi o budowę skrzyżowania w ruchu okręznym (ronda) oraz zmianę organizacji ruchu.
-Informacja z dnia wczorajszego, że rząd planuje przeznaczyć znaczne środki finansowe na poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach daje nadzieję na rozwiązanie także tego problemu.- informuje Robert Kochman, sekretarz powiatu łańcuckiego
GDDKiA oddział Rzeszów czeka na potwierdzenie finansowania
-Zadanie inwestycyjne polegające na przebudowie skrzyżowania drogi krajowej nr 94 z drogą powiatową nr 1522R w Krzemienicy na skrzyżowanie typu rondo, zostało przez tut. Oddział zgłoszone do ogólnopolskiego Planu redukcji liczby i skutków zdarzeń drogowych. Po zapewnieniu finansowania, niezwłocznie przystąpimy do przygotowania i realizacji tego zadania- informuje Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA oddział Rzeszów.
G | Oceniano 31 razy +27
Tam powinno być rondo !
Tylko że to rondo powinno być skrzyżowaniem dk94 z Łącznikiem do autostrady przez Krzemienicę i Kraszewskiego ( Wystarczy popatrzeć na mapy tam są same pola!!!!) Niestety jakiś baran zablokował jedyne sensowne miejsce inwestycją Bruk Bet - to jest właśnie myślenie perspektywiczne urzędników.... |
andyla | Oceniano 35 razy +25
Jaki łącznik z autostradą? Jaka obwodnica północna? O tym nikt z władz nie mówi i nie myśli. Władze zachwycają się remontem drogi 94 nazywanym szumnie budową (psuedo)obwodnicy i budową tunelu pod torami. Wszystko to kumuluje ruch samochodowy przez miasto, zamiast go wyprowadzać poza nie. Teraz będzie rondo na rondzie i spowolnienie przejazdu przez Łańcut - aby mieszkańcy mogli jak najdłużej poodychać spalinami.
|
Wiktor Max | Oceniano 21 razy +15
Panie Robercie proszę napisać ile planujecie postawić przejść z sygnalizacją świetną dla pieszych na drodze krajowej nr 94 - szczególnie w mieście - ja liczę z 5 ? Kiedy ruszy łącznik z autostradą (tzw. obwodnica północna dzielnicy Podzwierzyniec) do ronda w Głuchowie? kiedy wzdłuż drogi krajowej powstanie ścieżka rowerowa do Rzeszowa? Kiedy powstanie i czy są plany na prawdziwą obwodnica miasta - tak jak mają sąsiednie miasta. Czy próbował Pan teraz przejść w godzinach szczytu przez jezdnię drogi krajowej na ul. Armii Krajowej - to dla pieszych walka o zdrowie i życie. Rondo - rondem a sygnalizacja świetna dla pieszych? nie zapominajcie o mieszkańcach.
|
G | Oceniano 31 razy +27
Tam powinno być rondo !
Tylko że to rondo powinno być skrzyżowaniem dk94 z Łącznikiem do autostrady przez Krzemienicę i Kraszewskiego ( Wystarczy popatrzeć na mapy tam są same pola!!!!) Niestety jakiś baran zablokował jedyne sensowne miejsce inwestycją Bruk Bet - to jest właśnie myślenie perspektywiczne urzędników.... |
andyla | Oceniano 35 razy +25
Jaki łącznik z autostradą? Jaka obwodnica północna? O tym nikt z władz nie mówi i nie myśli. Władze zachwycają się remontem drogi 94 nazywanym szumnie budową (psuedo)obwodnicy i budową tunelu pod torami. Wszystko to kumuluje ruch samochodowy przez miasto, zamiast go wyprowadzać poza nie. Teraz będzie rondo na rondzie i spowolnienie przejazdu przez Łańcut - aby mieszkańcy mogli jak najdłużej poodychać spalinami.
|
Wiktor Max | Oceniano 21 razy +15
Panie Robercie proszę napisać ile planujecie postawić przejść z sygnalizacją świetną dla pieszych na drodze krajowej nr 94 - szczególnie w mieście - ja liczę z 5 ? Kiedy ruszy łącznik z autostradą (tzw. obwodnica północna dzielnicy Podzwierzyniec) do ronda w Głuchowie? kiedy wzdłuż drogi krajowej powstanie ścieżka rowerowa do Rzeszowa? Kiedy powstanie i czy są plany na prawdziwą obwodnica miasta - tak jak mają sąsiednie miasta. Czy próbował Pan teraz przejść w godzinach szczytu przez jezdnię drogi krajowej na ul. Armii Krajowej - to dla pieszych walka o zdrowie i życie. Rondo - rondem a sygnalizacja świetna dla pieszych? nie zapominajcie o mieszkańcach.
|
rakszawiak | Oceniano 28 razy +12
łańcut stanie się miastem rond 7 sztuk jedno za drugim kolbuszowę wyprzedzimy
|